A Procter & Gamble vendégei voltunk

Történetünk 2019. március 28-án hajnali 3:15-kor kezdődött. Ekkor gördült be a P&G autóbusza a buszmegállóba, és kezdetét vette kétnapos németországi tanulmányutunk, melyet 15 bottyános diákkal és Farkas László kollégámmal együtt, már hetek óta vártunk.

Alig másfélórás repülőút után Frankfurtban landoltunk. Már az utazás nagy élmény volt tanulóink számára, mivel többen voltak közöttük, akik most élték át először a repülés izgalmait. A cég külön buszt bérelt számunkra, mellyel először Walldürnbe látogattunk.

A walldürni gyárban 1400 ember dolgozik. Itt készülnek a Braun villanyborotvák és epillátorok. A gyár HR vezetője prezentációjában bemutatta termékeiket, beszélt céljaikról és felhívta figyelmünket az üzemlátogatás során betartandó biztonsági előírásokra. Megnéztük a termékek házait előállító fröccsöntő gépeket és szerszámaikat, valamint az összeszerelést. „Túravezetőink” büszkén mesélték, hogy gépeik, működési idejük több mint 85%-ában hibátlan termékeket állítanak elő, és a selejtet 1% alatt tudják tartani. A gyárban töltött közel öt óra után Marktheidenfeldbe utaztunk, ahol egy négycsillagos szállodában pihenhettük ki a nap fáradalmait.

A második nap délelőttjét a marktheidenfeldi Oral-B gyárban töltöttük, ahol elektromos fogkefék gyártása folyik. Három csoportban, lelkes, fiatal sorvezetők és folyamatmérnökök mutatták be a termelést, a fröccsöntéstől, az előszerelésen, összeszerelésen, tesztelésen át egészen a csomagolásig.

Mindkét üzemben teljesen automatizált, többször saját fejlesztésű gépsorokon, tiszta munkakörnyezetben, nagy pontosságú, gyártást láthattunk, ahol fejlett a vállalti kultúra, ahol az emberek barátságosak és büszkék a munkájukra, ahol a világ többi gyárához viszonyítva jóval kevesebb a baleset, és ahol a dolgozók között csak a teljesítményük alapján tesznek különbséget.

A második nap estéjén fáradtan, de életre szóló élményekkel és tapasztalatokkal gazdagodva tértünk haza, melyekért köszönettel tartozunk a Procter & Gamble gyöngyösi gyárának.