Digitális témahét a Bottyánban

Iskolánk ebben a tanévben is csatlakozott a Digitális Témahét (DTH) országos rendezvényhez. A hét folyamán olyan projektek, tevékenységek megvalósítását terveztük, melyek az informatika órákon túl is támogatják a digitális eszközök használatát. Elsődleges célunk az volt, hogy ezen a héten megmérettessen az osztályok digitális eszközhasználati jártassága, kreativitása és együttműködő képessége .

Egy kihívás, egy hét online részvétel minden Bottyános diáknak és tanárnak egyaránt. Kihívás az együttműködésre, a digitális eszközök innovatív használatára, új és már ismert felületek alkotó alkalmazására, szakmai és közismereti tantárgyak közötti kapcsolat felismerésére, az iskola múltjának és jelenének megismerésére a tanórákon és azokon kívül, valamint a digitális és hagyományos eszközökkel támogatott oktatás mellett szóló érvek felkutatására.

A feladatokhoz szükséges pontos útmutatók, leírások a DTH-re létrehozott https://classroom.google.com felületen került kiírásra. A Google Clasroom felületét, a Digitális Témahét Vbjnet kurzushoz regisztrált osztályok érték el. A Szakmai héten az osztályok képviselői számára a regisztrációhoz kapcsolódó információk ismertetése, valamint az előzetes feladatok kihirdetése történt. Minden osztály egy, az osztály nevét tartalmazó felhasználó névvel és email címmel regisztrált a szervezők által létrehozott kurzusra, illetve a megjelölt határidők betartásával ide tölthették fel a megoldásaikat. Az iskolai közösségi portálon közzétett bemutató videók segítségével ismerhették meg a diákok a Google Classroom felület használatát. 

 

 

 

Az előzetesen kiadott feladatokhoz (szófelhő és videó készítés) az https://www.online-stopwatch.com (random name picker) generáló segítségével sorsoltuk ki a tantárgy párokat. Így az osztályok számára két hét állt rendelkezésre az ötletelésre, feladatok megosztására, a videók és a szófelhők elkészítésére. A Szervezők által létrehozott https://vbjnet.hu/dth/ oldalon lehetett az alkotásokat megtekinteni és a szavazatokat leadni.

Április 8-11 közötti időszakban szintén a Google Classroom felületen kapták meg a napi feladatokat a diákok. Az első napon a szakmájukra vonatkozó két kérdést és helyes válaszát kellet három helytelen válasz lehetőséggel beküldeniük a nap végére. A második napon minden osztály számára privát üzenetben jelzett órán, a megjelölt tanár segítségével egy 20 kérdésből álló szakmai kérdéssor közös megválaszolásával folytatódott a verseny a https://kahoot.it/challenge/ felületen. Ez lehetővé tette egy online versenyen való részvételt, mely során a csapatok a feladatokat különböző időpontokban oldották meg.

A DTH harmadik napján egy olyan fotómontázst kellett készíteni, melynek fotóit aznap a tanórákon készítettek a diákok, s azt “bizonyították”, hogy digitális eszközöket, online felületeket használnak az órákon a tananyagok feldolgozásához. A DTH zárásaként minden osztály nagy izgalommal várta a végső megmérettetést. Információkat, érveket kellett gyűjteniük a digitális illetve hagyományos eszközökkel támogatott oktatás mellett. Előadásaikat, érvelésüket a https://prezi.com felületen elkészített bemutatóval színesítették. A hét korábbi feladatai során az osztályok tanúbizonyságot tettek kreativitásukról, az előadások pedig megmutatta azt, hogy miként kell igényesen, tartalommal megtölteni a bemutatókat, érvekkel alátámasztani nézeteinket, választékosan, kifejezően ismertetni nézeteinket.

E két nap alkotásaira, az érvelési és előadói képességekre a tanárok szavazatait várták a diákok Google Forms segítségével készített szavazó oldalon.

A Digitális témahét összesített eredményei alapján a legjobban a 11.B osztály teljesített.

Évfolyamonként az alábbi osztályok voltak a legeredményesebbek:

9. évfolyam: 9.A osztály
10. évfolyam: 10.E osztály
11. évfolyam: 11.E osztály
12. évfolyam: 12.E osztály
13. évfolyam: 5/13.E osztály

Az érveléses feladatban a Legjobb előadó különdíját a zsűritől Rajnóki Ferenc kapta.

Köszönjük minden résztvevőnek, segítőnek a tartalmas együttműködést!

Kérjük, hogy a cikk elolvasását követően a DTH-VBJ programjaival, szervezésével kapcsolatban adjatok hangot véleményeteknek, érzéseiteknek, és töltsétek ki az alábbi kérdőívet!

Köszönjük!

Bátoriné Zaja Éva, Huszár Edina és Sike Zoltán
szervezők

Kérdőív Diákoknak
Kérdőív Tanároknak

Skip to content