A 2020. év egyik Bottyán-díját Horváth Zsombor Ákos vehette át igazgató úrtól. Zsombor kitűnő tanuló, és ezen kívül büszkék lehetünk egy különleges sportban, a sportlövészetben elért sikereire is. Iskolánk hírnevét öregbítette például tavaly a Diákolimpia Országos Döntőjében egyéni és csapatban elért bajnoki címével. 2018-ban megkapta Az év diákja kitüntetést.
Hogyan került közel a sportlövészethez? Mi ennek a sportnak az igazi nehézsége, varázsa? Milyen eredményeket ért el?
A sportlövészetet általános iskolában kezdtem, de sajnos pár évre megszűnt a lehetőség sportlövészet edzésekre. A Bottyánban kezdtem el újra lőni Varga Csaba tanár úr segítségével. Itt az iskolában töltött 4 évem alatt fejlődtem arra szintre, ahol most vagyok, és ezen négy év alatt értem el az országos versenyeken dobogós eredményeimet. A sportlövészet időt és türelmet követel, kitartóan kell edzésekre járni, hogy fejlődjünk.
Mennyire tartja magát közösségi embernek? Mit jelent önnek az iskola, az osztály, a sporttársak közössége?
Fontos az osztály, a közösség, a barátok, mert a környezetünk meghatározza a jellemünket.
Hogyan látja a Bottyánban töltött 4 évét? Melyek voltak ennek az időszaknak a kimagasló szakmai és emberi fordulópontjai? Kinek köszönheti a fejlődését?
Nagyon pozitívan tekintek vissza a Bottyánban töltött éveimre, sok szép emlékkel gazdagodtam. Kiemelkedő pontoknak tartom a közös versenyeket, rendezvényeket, amelyeken versenyzőként és olykor rendezőként is részt vehettem (például VBJ LCS). Kiemelkedőnek tartom még, hogy az osztályommal együtt 11.-ben előrehozott érettségit tettünk informatikából és angolból, valamint később az emelt szintet is megszereztem. Az online oktatásra való átálláskor örültem, hogy két osztálytársammal együtt segíthettünk az iskolának a Discord szerverek létrehozásával. A 4 év során sok segítséget kaptunk a tanárainktól, szaktanárainktól, valamint az osztályfőnökünktől, Bátor Szilvia tanárnőtől, aki mindig támogatott és mellettünk állt.
A kitűnő tanulmányi eredmény sokak számára elérhetetlen. Milyen tanácsokat adna a mindenkori tanulók számára?
Szerintem a tanuláshoz nem szabad úgy hozzáállni, hogy nem tudjuk megtanulni, nem fog sikerülni például egy vizsga vagy egy dolgozat, hanem bíznunk kell saját magunkban, azt tudatosítani magunkban, hogy menni fog. Valamint úgy kell beosztani az időnket, hogy a tanulás mellett lehetőségünk legyen a pihenésre és a szórakozásra is.
Mit ad önnek az informatika mint tantárgy és mint a mindennapok szerves része? Miért ezt a szakot választotta középiskolában és az egyetemen?
Véleményem szerint az informatika szinte végtelen lehetőséget biztosít számunkra, legyen szó munkáról, tanulásról, szórakozásról. Emiatt a sokszínűség miatt is érdekelt engem mindig is az informatika és tudtam, hogy a jövőben ezen területen szeretnék elhelyezkedni, ezért is választottam célirányosan a Bottyánt. Fontos volt számomra, hogy a jövőben olyan munkát végezzek, amit szeretek is csinálni.
Most mit tanul, milyen tervei vannak?
Jelenleg az Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Karán üzemmérnök informatikus szakon vagyok hallgató. Terveim közt szerepel a diploma megszerzése után a mesterképzés elvégzése is, valamint a sportlövészetet is ugyanúgy szeretném folytatni. Mind az informatikában, mind a lövészetben célomnak tartom jelenlegi tudásom fejlesztését.
(Az interjút Ludányiné Prém Judit, az ünnepség fotóit Kaló István készítette)