Ezt a három fogalmat jártuk körül a 9.A osztályban a Grund Színház színészeivel. A saját útjukat kereső kamaszokból álló, éppen formálódó osztályközösség számára ez a foglalkozás hétköznapi életmozzanatokra helyezte a fókuszt.
Olyan reakciókat tudatosított, melyeket automatikusan működtetünk akkor, amikor egy közösség előtt megszólalunk, amikor tévedünk, amikor más téveszt, amikor feladatot oldunk meg, vagy amikor együtt kell működnünk. Készségek fejlesztésére helyezte a hangsúlyt, melyek megkönnyítik az utat egymás felé, érzékennyé tesznek más emberek irányába, és figyelmesebbé teszik a jelen pillanat megéléseit. Mindezek pedig nem csupán egy közösséghez való kapcsolódás szempontjából lényegesek, hanem segítenek az irodalmi szövegekhez való kapcsolódásban is, hiszen az irodalom emberi sorskérdésekkel való találkozásokon, az azokról való együtt gondolkodáson keresztül végső soron mégiscsak önmagunk számára kínál lehetséges megküzdési stratégiákat.
Tomcsik Erika
magyartanár