Gólyanap Sástón

Az újonnan megalakult kilencedikes évfolyam tanulói osztályfőnökeikkel, segítő tanáraikkal augusztus  végén  Sástói kirándulás keretében a  gólyanapon ismerkedtek össze.

A 9.D osztály augusztus 23-án, szerdán elsőként élvezhette iskolánk gólyanapi programjait, majd a 9.A és 9.C osztályok csütörtökön, a 9. B és 9.E osztályok pénteken követték őket.

Bár a meleg próbára tett minden kirándulót, de bátran kitartottunk az egész napi túra és játék során.  A Gyöngyösön ránk váró kisvonat újdonság volt a gyerekek nagy részének, így már ez kellemes benyomással indította a napi élményeket. Fél órás utazás után értünk fel Mátrafüredre. Az utazást élveztük egymás társaságában, vicceket is mesélgettek a gyerekek egymásnak… A Mátrafüredről Sástóra tartó túra alatt több osztályban 3 percenként váltottak beszélgetőpartnert. Sokat beszélgettünk, ismerkedtünk. Azalatt a pár perc alatt is sokat megtudtunk egymásról. Kiderült, hogy sokuknak közös az érdeklődési körük, ez a túra alatti beszélgetésből már ki is derült.  Útközben megálltunk a Máriácskánál, később a Rákóczi forrásnál is, hiszen az volt a legfontosabb célunk, hogy a gyerekek és a tanárok is ismerkedjenek egymással. A sástói rét középső részén letelepedtünk egy terebélyes tölgyfa alatt. Nagyon örültünk, hogy a gyerekek megfogadták a kérésünket és szinte mindenki hozott magával plédet. Egy szép kis kört alkotva, Várallyay Johanna és Lukács Edina tanárnők jó hangulatban végezhették a játékos ismerkedési feladatokat.  Az egyik kisdiák számára talán az volt a legemlékezetesebb: „… amikor tanáraink több csapatra osztottak minket és feladatokat kellett megoldani Sástó egész területén. Mi annyira nyerni szerettünk volna, hogy végig sem olvastuk a feladatokat, így plusz köröket futottunk, hogy mindent megcsináljunk rendesen. Közben nagyon sokat nevettünk.” Különösen tetszett az eltérő tornászalakzatok kialakítása a feladatsor részeként: „Számomra a testnevelés tanároktól kapott alakzat kivitelezése volt a legemlékezetesebb.” Az ötletgazda Nagyné Keil Magdolna tanárnő volt. A mókás feladatok után a déli pizza-ebéd már vidám cseverészéssel és a pizzaszeletek cserélgetésével zajlott le. Kis szusszanást követően indultunk vissza ismét a hűsítő erdőn keresztül Mátrafüredre. Hazafelé már sokan kettes-hármas csoportokban ültek fel a Gyöngyösre tartó vonat padjaira, és az osztálytermi ülésrendet is az ezen a napon kialakuló kapcsolatok alakították elsődlegesen.

A kisvonat állomáson egymást még csendben méregető emberkék a nap végére igazi közösséggé váltak.  

A diákok egybehangzó véleménye szerint:

 „a feladatok izgalmasak voltak, egy percet sem unatkoztunk. Sokat nevettünk , megtudtuk egymás nevét azóta is az aznap adott beceneveinken szólítjuk egymást.”

….Ezután a nap után jobban vártam az iskolát, mert tudtam, hogy milyen lesz az osztályom.”

…..” A gólyanapnak köszönhetően sokkal jobban éreztem magam az első napon, mert már ismertem néhány új osztálytársat, és volt közös témánk.”

Somody Béla és a 9. A osztály; Blahó-Kiss Katalin és a 9. B osztály; Kalauzné Szabó Csilla és a 9. C osztály; Babus Mónika és a 9. D osztály; Pádár Miklós és a 9. E osztály

Megszakítás