Digitális témahét a Bottyánban

Iskolánk ebben a tanévben is csatlakozott a Digitális Témahét (DTH) országos rendezvényhez. A hét folyamán olyan projektek, tevékenységek megvalósítását terveztük, melyek az informatika órákon túl is támogatják a digitális eszközök használatát. Elsődleges célunk az volt, hogy ezen a héten megmérettessen az osztályok digitális eszközhasználati jártassága, kreativitása és együttműködő képessége .

Egy kihívás, egy hét online részvétel minden Bottyános diáknak és tanárnak egyaránt. Kihívás az együttműködésre, a digitális eszközök innovatív használatára, új és már ismert felületek alkotó alkalmazására, szakmai és közismereti tantárgyak közötti kapcsolat felismerésére, az iskola múltjának és jelenének megismerésére a tanórákon és azokon kívül, valamint a digitális és hagyományos eszközökkel támogatott oktatás mellett szóló érvek felkutatására.

A feladatokhoz szükséges pontos útmutatók, leírások a DTH-re létrehozott https://classroom.google.com felületen került kiírásra. A Google Clasroom felületét, a Digitális Témahét Vbjnet kurzushoz regisztrált osztályok érték el. A Szakmai héten az osztályok képviselői számára a regisztrációhoz kapcsolódó információk ismertetése, valamint az előzetes feladatok kihirdetése történt. Minden osztály egy, az osztály nevét tartalmazó felhasználó névvel és email címmel regisztrált a szervezők által létrehozott kurzusra, illetve a megjelölt határidők betartásával ide tölthették fel a megoldásaikat. Az iskolai közösségi portálon közzétett bemutató videók segítségével ismerhették meg a diákok a Google Classroom felület használatát. 

 

 

 

Az előzetesen kiadott feladatokhoz (szófelhő és videó készítés) az https://www.online-stopwatch.com (random name picker) generáló segítségével sorsoltuk ki a tantárgy párokat. Így az osztályok számára két hét állt rendelkezésre az ötletelésre, feladatok megosztására, a videók és a szófelhők elkészítésére. A Szervezők által létrehozott http://vbjnet.hu/dth/ oldalon lehetett az alkotásokat megtekinteni és a szavazatokat leadni.

Április 8-11 közötti időszakban szintén a Google Classroom felületen kapták meg a napi feladatokat a diákok. Az első napon a szakmájukra vonatkozó két kérdést és helyes válaszát kellet három helytelen válasz lehetőséggel beküldeniük a nap végére. A második napon minden osztály számára privát üzenetben jelzett órán, a megjelölt tanár segítségével egy 20 kérdésből álló szakmai kérdéssor közös megválaszolásával folytatódott a verseny a https://kahoot.it/challenge/ felületen. Ez lehetővé tette egy online versenyen való részvételt, mely során a csapatok a feladatokat különböző időpontokban oldották meg.

A DTH harmadik napján egy olyan fotómontázst kellett készíteni, melynek fotóit aznap a tanórákon készítettek a diákok, s azt “bizonyították”, hogy digitális eszközöket, online felületeket használnak az órákon a tananyagok feldolgozásához. A DTH zárásaként minden osztály nagy izgalommal várta a végső megmérettetést. Információkat, érveket kellett gyűjteniük a digitális illetve hagyományos eszközökkel támogatott oktatás mellett. Előadásaikat, érvelésüket a https://prezi.com felületen elkészített bemutatóval színesítették. A hét korábbi feladatai során az osztályok tanúbizonyságot tettek kreativitásukról, az előadások pedig megmutatta azt, hogy miként kell igényesen, tartalommal megtölteni a bemutatókat, érvekkel alátámasztani nézeteinket, választékosan, kifejezően ismertetni nézeteinket.

E két nap alkotásaira, az érvelési és előadói képességekre a tanárok szavazatait várták a diákok Google Forms segítségével készített szavazó oldalon.

A Digitális témahét összesített eredményei alapján a legjobban a 11.B osztály teljesített.

Évfolyamonként az alábbi osztályok voltak a legeredményesebbek:

9. évfolyam: 9.A osztály
10. évfolyam: 10.E osztály
11. évfolyam: 11.E osztály
12. évfolyam: 12.E osztály
13. évfolyam: 5/13.E osztály

Az érveléses feladatban a Legjobb előadó különdíját a zsűritől Rajnóki Ferenc kapta.

Köszönjük minden résztvevőnek, segítőnek a tartalmas együttműködést!

Kérjük, hogy a cikk elolvasását követően a DTH-VBJ programjaival, szervezésével kapcsolatban adjatok hangot véleményeteknek, érzéseiteknek, és töltsétek ki az alábbi kérdőívet!

Köszönjük!

Bátoriné Zaja Éva, Huszár Edina és Sike Zoltán
szervezők

Kérdőív Diákoknak
Kérdőív Tanároknak