Deggendorfi élmények

2017. szeptember 15-én igazgató úr vezetésével Németországba indult a 11.A osztály négy, a 10.A osztály kettő tanulója és Kotik László tanár úr. Az utazást Szentpéteri Gábor tanár úr szervezte.
Reggel nyolc órakor indultunk Deggendorf felé az ottani JUZ 4you Jugendzentrum meghívására. Az út hosszú és fárasztó volt, de épségben megérkeztünk a délutáni órákban. A vendéglátóink bemutatták nekünk a Jugendzentert, a szállásunkat, majd köszöntöttek minket, és mindenki kapott egy-egy könyvet Deggendorfról. Rövid pihenés után az idegenvezetőnkkel, Franzzal elindultunk, hogy megismerjük a várost. Bemutatta nekünk a főteret, a város nevezetességeit, majd elsétáltunk a Duna-partra, ahol megpihentünk és élvezhettük Franz zenélését is. Ezután visszasétáltunk a főtérre, ahol lehetőségünk volt felmenni egy több mint 400 éves toronyba, mely a tűztorony szerepét is betöltötte. A torony bejárása után visszaindultunk a szállásunkra, ahol a vendéglátóink hagyományos bajor ételekkel vártak. A vacsora elfogyasztása után beszélgettünk a helyiekkel, csocsóztunk és biliárdoztunk velük.

Másnap korán útnak indultunk, hiszen az úticélunk München volt. Sajnos az idő nem volt kegyes hozzánk, hiszen szinte egész nap esett az eső, de ennek ellenére is sikerült megnézni a főteret és a várost. A délután folyamán a bajor italok kedvelői az Oktoberfestre mentek ki, Szentpéteri Gábor tanár úr, Kotik László tanár úr és én a kihagyhatatlan Bayern München- FC Mainz meccsre látogattunk. Az Allianz Aréna tele volt Bayern szurkolókkal, ami meg is hozta az eredményt, hiszen a Bayern München 4:0-ra megverte a Mainzot. A mérkőzés után mi is becsatlakoztunk az Oktoberfest történéseibe, majd este visszatértünk Deggendorfba. Az estét pakolással töltöttük, hogy másnap reggel már tudjunk indulni.

Vasárnap reggel rengeteg felejthetetlen élménnyel hagytuk el Deggendorfot, Németországot és Gyöngyös felé vettük az irányt. Délután végül megérkeztünk és mindenki hazaindult, hogy az otthoniakkal is megoszthassa a kint szerzett élményeket.

Hétfőn frissen kezdhettük az új hetet.